LKPG Saab Club
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

LKPG Saab Club


 
HemPortalliSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Köra motor utan växellåda...

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Samuelf
Medlem
Medlem
Samuelf


Antal inlägg : 6
Age : 46
Registration date : 07-10-18

Köra motor utan växellåda... Empty
InläggRubrik: Köra motor utan växellåda...   Köra motor utan växellåda... Icon_minitimetor okt 18, 2007 11:14 am

Jag tänkte felsöka min bil genom att separera lådan från motorn och så testa att starta motorn.

Fråga: Finns det några som helst risker med detta?

Lådan skall alltså tas bort helt vilket kommer att frilägga svänghjul och koppling medan jag gör några kontrollerade motorrusningar. Vill bara veta om det är lådan som orsakar skramlet eller om det är motorn eftersom det gör att man åtminstone vet i vilken ände man ska börja rota. =)

(Och så passade jag ju på att ta oskulden i Mekar-sektionen... Wink)
Till överst på sidan Gå ner
Marcuses
Admin
Admin
Marcuses


Antal inlägg : 28
Age : 33
Platts : Lkpg
Registration date : 07-10-07

Köra motor utan växellåda... Empty
InläggRubrik: Sv: Köra motor utan växellåda...   Köra motor utan växellåda... Icon_minitimetor okt 18, 2007 2:54 pm

Måste du ha i en viss växel när du startar? isf kan det juh vara ett problem. Annars så ska det inte vara nått problem med att starta motorn utan låda, jag har inte mekat så mycke saab men jag tror så iaf Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://lkpgsc.swedishforum.net
Samuelf
Medlem
Medlem
Samuelf


Antal inlägg : 6
Age : 46
Registration date : 07-10-18

Köra motor utan växellåda... Empty
InläggRubrik: Sv: Köra motor utan växellåda...   Köra motor utan växellåda... Icon_minitimetor okt 18, 2007 7:40 pm

Marcuses skrev:
Måste du ha i en viss växel när du startar? isf kan det juh vara ett problem. Annars så ska det inte vara nått problem med att starta motorn utan låda, jag har inte mekat så mycke saab men jag tror så iaf Smile

Nej, ur den synpunkten har jag inga problem. Jag har en 9000, så jag klarar mig från sånt trams med krav på växelföraren i specifikt läge vid motorstart. Vad jag tänkte mest på var väl om motorn på nåt sätt stöd-centrerade kring växellådans lagring eller nåt åt det hållet...
Till överst på sidan Gå ner
robert1987
Medlem
Medlem
robert1987


Antal inlägg : 18
Age : 36
Platts : Linköping
Registration date : 07-10-12

Köra motor utan växellåda... Empty
InläggRubrik: Sv: Köra motor utan växellåda...   Köra motor utan växellåda... Icon_minitimefre okt 19, 2007 4:11 am

Min bil va ju på o rulla när ja rasa lådan i onsdags, vi starta även bilen när vi skulle flytta på den från parkeringen ja stod på.

Ska nog inte va några problem Smile
Till överst på sidan Gå ner
Saabarn
Admin
Admin
Saabarn


Antal inlägg : 37
Age : 34
Platts : lkpg
Registration date : 07-10-07

Köra motor utan växellåda... Empty
InläggRubrik: Sv: Köra motor utan växellåda...   Köra motor utan växellåda... Icon_minitimetis okt 23, 2007 12:08 pm

det ska väll inte va något problem med o köra motorn utan låda vad jag vet goo for it
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Köra motor utan växellåda... Empty
InläggRubrik: Sv: Köra motor utan växellåda...   Köra motor utan växellåda... Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Köra motor utan växellåda...
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
LKPG Saab Club :: LSC :: Mekarprat-
Hoppa till: